Inspiratie voor ondernemers | Artikelen, tips en tools

Business modellen

Capability Maturity Model Integration (CMMI)

Doel: Ondernemingsvolwassenheid gebruik informatietechnologie Achtergrond van het model Het Capability Maturity Model Integration geeft in 5 niveaus de volwassenheid van een...
Business modellen

Circulaire Economie

Doel: Ge- en verbruikte materialen weer inzetten als grondstof. Achtergrond van het model Sinds eeuw en dag maakt de mens gebruikt...
Business modellen

Cirkel van Invloed

Doel: Zelfbewuster worden Achtergrond van het model Om beter bewust te worden van ons zelf kan gekeken worden waar de meeste...
Business modellen

Competentiemanagement

Doel: Medewerkers optimaal inzetten op basis van kennis, opleiding en vaardigheden. Achtergrond van het model Om hun werk te kunnen doen...
Business modellen

Concurrentiegedrag

Doel: Behouden van de positie in de markt. Achtergrond van het model Bijna elke onderneming krijgt op termijn te maken met...
Business modellen

Concurrentiestrategieën Porter

Doel: Vaststellen onderscheidende concurrentiestrategie Achtergrond van het model Ondernemingen die de markt benaderen zonder duidelijk strategie en die weinig keuzes maken...
Business modellen

Conflicthantering

Doel: Omgaan met conflicten Achtergrond van het model Iedereen gaat anders om met conflicten of tegengestelde belangen. Immers, conflicten ontstaan wanneer...
Business modellen

Confrontatiematrix

Doel: Bepalen strategische opties op basis van een SWOT-analyse Achtergrond van het model De confrontatiematrix wordt op basis van de eerder...
Business modellen

Core Competence

Doel: Bepalen van de belangrijkste competenties die de bijdrage leveren aan de resultaten van de onderneming Achtergrond De Core Competence zoals...
Business modellen

Core Marketing Systeem

Doel: Vaststellen van de partijen die een directe invloed hebben op de onderneming Achtergrond van het model De marketingafdeling van een...
Business modellen

Cultuurdimensies Hofstede

Doel: Cultuurverschillen inzichtelijk maken om ze te proberen te overbruggen Achtergrond van het model Zaken doen tussen ondernemingen is eigenlijk een...
Business modellen

Customer Relationship management (CRM)

Doel: Bepalen ondernemersstrategie naar afnemers Achtergrond van het model Het onderhouden van klantrelaties al heel erg oud, maar pas in 2004...
Business modellen

De 4 C’s

Doel: Marketingmix denken vanuit het klantperspectief Achtergrond Al jaren geleden heeft de schrijver aangegeven dat er gedacht moet worden vanuit het...
Business modellen

De 8 – Strategie implementatie

Doel: Het invoeren van de ontwikkelde strategie Achtergrond Grote en kleine organisaties zijn continue bezig om hun strategie te bekijken en...
Business modellen

De Ondernemersvlieger

Doel: Overzicht geven op de essentie van ondernemen Achtergrond van het model Het analyseren en beoordelen van veel bedrijven met betrekking...

Ervaar je uitdagingen in groei?

Dan is MKB Next het business event voor jou!