Inspiratie voor ondernemers | Artikelen, tips en tools
Capability Maturity Model Integration (CMMI)
Doel: Ondernemingsvolwassenheid gebruik informatietechnologie
Achtergrond van het model
Het Capability Maturity Model Integration geeft in 5 niveaus de volwassenheid van een...
Circulaire Economie
Doel: Ge- en verbruikte materialen weer inzetten als grondstof.
Achtergrond van het model
Sinds eeuw en dag maakt de mens gebruikt...
Cirkel van Invloed
Doel: Zelfbewuster worden
Achtergrond van het model
Om beter bewust te worden van ons zelf kan gekeken worden waar de meeste...
Competentiemanagement
Doel: Medewerkers optimaal inzetten op basis van kennis, opleiding en vaardigheden.
Achtergrond van het model
Om hun werk te kunnen doen...
Concurrentiegedrag
Doel: Behouden van de positie in de markt.
Achtergrond van het model
Bijna elke onderneming krijgt op termijn te maken met...
Concurrentiestrategieën Porter
Doel: Vaststellen onderscheidende concurrentiestrategie
Achtergrond van het model
Ondernemingen die de markt benaderen zonder duidelijk strategie en die weinig keuzes maken...
Conflicthantering
Doel: Omgaan met conflicten
Achtergrond van het model
Iedereen gaat anders om met conflicten of tegengestelde belangen. Immers, conflicten ontstaan wanneer...
Confrontatiematrix
Doel: Bepalen strategische opties op basis van een SWOT-analyse
Achtergrond van het model
De confrontatiematrix wordt op basis van de eerder...
Core Competence
Doel: Bepalen van de belangrijkste competenties die de bijdrage leveren aan de resultaten van de onderneming
Achtergrond
De Core Competence zoals...
Core Marketing Systeem
Doel: Vaststellen van de partijen die een directe invloed hebben op de onderneming
Achtergrond van het model
De marketingafdeling van een...
Cultuurdimensies Hofstede
Doel: Cultuurverschillen inzichtelijk maken om ze te proberen te overbruggen
Achtergrond van het model
Zaken doen tussen ondernemingen is eigenlijk een...
Customer Relationship management (CRM)
Doel: Bepalen ondernemersstrategie naar afnemers
Achtergrond van het model
Het onderhouden van klantrelaties al heel erg oud, maar pas in 2004...
De 4 C’s
Doel: Marketingmix denken vanuit het klantperspectief
Achtergrond
Al jaren geleden heeft de schrijver aangegeven dat er gedacht moet worden vanuit het...
De 8 – Strategie implementatie
Doel: Het invoeren van de ontwikkelde strategie
Achtergrond
Grote en kleine organisaties zijn continue bezig om hun strategie te bekijken en...
De Ondernemersvlieger
Doel: Overzicht geven op de essentie van ondernemen
Achtergrond van het model
Het analyseren en beoordelen van veel bedrijven met betrekking...